Így utazunk mi: a színfalak mögött

Updated: Mar 15, 2021

Az ománi Wahiba Sands sivatag homoktengerében

Életemben most először (de semmiképpen sem utoljára) engedjétek meg, hogy magyar szavakba öntsem a legutóbbi kalandunk izgalmait, tanulságait és emlékeit. Ezúttal a Közel-Kelet felé vettük az irányt, azon belül is fő célállomásként Ománt szemeltük ki. Utunkra a szokásos hanyag eleganciával készültünk fel: a már jól bevált Lonely Planet sorozat szükséges kötetével a hónunk alatt felültünk az AirBaltic vadonatúj Airbus 220-as (itt néhányan azt gondolhatjátok, hogy elírtam és az 320, de higgyétek el nekem, hogy már ilyen típus is létezik) gépére, hogy Rigából egyenesen Abu Dhabiba reppenjünk, majd egy ott bérelt autóval utazzunk tovább.

Hogyan választunk úti célt?

A következő kérdés, ami felmerülhet Bennetek, hogy miért éppen Omán? Mi van ott egyáltalán? Nos őszinte leszek – régebben bennem is felmerültek hasonló gondolatok egyéb desztinációkat illetően, de mindig rá kellett döbbennem, hogy az adott ország telis tele van szebbnél szebb, és érdekesebbnél érdekesebb helyszínekkel, látnivalókkal és lehetőségekkel. Így manapság már csak megmosolygom magamat, amikor ez a gondolat beúszik a fejembe, és kristálytisztán tudom, hogy nincs mitől tartanom, mert úgyis imádni fogom. Hogy rövid legyek és velős: ha egyszer ráéreztél az utazás valódi ízére, nem kell többé válogatni, egyszerűen mindenhova el akarsz jutni, az egyetlen kérdés a sorrend 😊. A sorrendet pedig a következő tényezők befolyásolják: aktuális repülőjegy árak és optimális csatlakozások (mindig ki lehet fogni valami elfogadható árat, csak nagyon alaposan kell körülnézni, de erről egy külön cikket írhatnék, és talán majd írok is!), helyi időjárás (lehet, hogy otthon nyár, de a célállomáson éppen tél van, vagy éppen monszun, vagy hurrikán szezon), rendelkezésre álló idő (ezzel egy alapvető probléma van – sosincs elegendő idő, mindig be kell áldozni valamit), anyagi tényezők (van amit meg lehet járni pár száz euróból, és van amire a pár ezer is karcsú – persze ez mind függ a tevékenységektől amit szeretnétek az adott helyen csinálni pl. síelés, rafting, hőlégballon, ejtőernyőzés, búvárkodás, stb. illetve függ a szállásválasztástól – sátorozás ingyen, vagy 5*-os szálloda a belvárosban)

Akkor induljunk!

E rövid intermezzo után vissza is csöppennék a dolgok kronológiai sorrendjébe, miszerint éjfél tájt fel is szálltunk Rigából, hogy kevesebb, mint 6 óra múlva landoljunk az Egyesült Arab Emírségek (EAE, angolul UAE) leggazdagabb emirátusában, Abu Dhabiban. A repülés kellemesen telt, habár nem sokat aludtunk. A páratlan vöröses-narancssárgásan izzó napfelkelte látványa valahol Irán felett kifejezetten megkoronázta a várakozásokkal teli első napunk reggelét. Könnyedén beléptünk az országba (vannak ugyanis helyek ahol órákat dekkol az ember, mert rendkívül hosszú és lassan haladó sorok várják az útlevél ellenőrzésnél, vagy helyi vízum-ügyintézésnél). Apropó vízum: Magyar állampolgároknak nem szükséges vízum az EAE-be való belépéshez, csupán egy legalább 6 hónapig érvényes útlevél kell. Az utazás szerelmeseként imádom azt az endorfin és adrenalin termelő érzést, amikor egy idegen ország repülőterén találod magad, és éppen a hátizsákodra vársz a szalagnál. Az érzékszerveim ilyenkor rendkívül intenzíven dolgoznak; imádom fürkészni az egyes országok jellegzetes illatát, - vagy éppen szagát, mikor mit 😊 – kémlelni az ott megforduló emberek vonásait, tippelni, hogy vajon honnan származnak. Egy reptéri mosdó pedig rendkívül sokat elárul az adott országról: a felszereltsége, korszerűsége (modern fejlett, vagy elmaradott ország), kialakítása, feliratai, és végül de nem utolsó sorban a tisztasága.

A Carpe Diem szelleme

Miután épségben megjött minden csomag, a terminálban leültünk egy frissen facsart narancslére és egy kis reggeli szendvicsre, de a legfőbb tevékenységet az okos-telefonjainkkal végeztük: miután az ingyenes reptéri wifi-re felcsatlakoztunk, nekiálltunk az autóbérlésnek és az első éjszaka szállásfoglalásának. A rentalcars.com és a booking.com az esetek 90%-ában tökéletes választásnak bizonyul, most sem volt ez másképp, kb. 15 perc alatt megvoltunk. Erről azt kell tudni, hogy általában van egy rövid átfutási ideje a foglalásoknak, így nem lehet az autót rögtön átvenni, vagy azonnal elfoglalni egy szállást, mert még nem lá